شعار سال 1397

پیگیری وضعیت

 

نحوه نظارت

تاریخ انتشار : 1393/09/09 3:14 ب.ظ | دسته : مخازن روغن | بازدید : 1306

قبل از بارگیری کامیونهای تانکر دار توسط عوامل کنترل وکیفیت مطمئن از عاری هرگونه آلودگی وتمیزی مطلوب بازرسی و در صورت صحت سلامت تانک شیرتخلیه پلمپ وسپس حواله بارگیری صادر میگردد. پس از اخذ حواله کامیون به منظور بارگیری پس از تکمیل وزن خالی به محوطه جایگاه دوش بارگیری هدایت وپس از بارگیری وپرشدن تانک دریچه‌های بالا پلمپ وجهت توزین وزن پر به باسکول هدایت و پس از اوزان مقدار بارگیری طبق قبض باسکول جهت صدور بارنامه به مقصد تعیین شده ارائه و خروج میگردد.
در مقصد کارخانه قبل از تخلیه پلمپ‌ها چک می‌شود و سپس نمونه گیری و آزمایشات انجام و در صورت سلامت روغن اقدام به تخلیه می‌نماید بعد از تخلیه مجددا"شیرفلکه تخلیه و بعضا دریچه‌ها از سوی کارخانجات پلمپ میگردد تا راننده کامیون قادر به بارگیری غیر از مواد خوراکی نباشد.
روغن وارداتی به سه نوع آفتابگردان، سویا و پالم می‌باشد و عمدتا از کشور برزیل ، آرژانتین، اوکراین ، مالزی و اندونزی وارد می‌شود.
مخازن دارای درجه بندی وکالیبره شده حجمی بوده وبه سهولت می‌توان میزان موجودی هر مخزن را برآورد نمود.
لرد روغن: پس از تخلیه روغن از کشتی به مخازن ساحلی رسوبات آن به مرور زمان وباتوجه به ماندگاری روغن بیش از حد به ته مخزن ته نشین شده وجهت مصرف صنعتی وصابون سازی مورد استفاده قرارمیگیرد.
اطلاعات خروجی روغن شامل برگ خروجی، بارنامه وباسکول در دفتر آمار روزانه براساس سهمیه بندی ثبت سپس به سیستم اوراکل به منظور تسویه حساب با کارخانجات انتقال می‌یابد.
بدلیل حجم عظیم واردات روغن خوراکی بنا به نیاز کشورقبل از سال 1388 بعلت عدم گنجایش کافی مخازن GTC  و به منظور جلوگیری از دموراژ کشتی‌ها و به موقع تخلیه نمودن آنها اقدام به اجاره نمودن 100 هزارتن از ظرفیت مخازن فریکو و40 هزار تن از ظرفیت مخازن خلیج فارس در بندرعباس نموده است.
مجتمع مخازن با 12 نفر پرسنل اعم از سرپرستی، دفتری، کارگری و نگهبانی و با کمترین امکانات مشغول بوده و در تمام شرایط کاری با همدلی و اتحاد و با کمترین هزینه به نحو احسن اداره می‌شود.